Pengikut

Isnin, 20 Disember 2010

Perempuan suka emo bila tak dibelai?

ahakkkksssss....

hye guys....

salam tuk semua kawan2 sekalian.berkenaan dengan entry kat atas tuh, hurmmm........cam na nak cakap ek... hurmmmmm...Yup,,,,memg perempuan akan mula beremo apabila tak dibelai.. dibelai mksudnya disini bukan nya memerlukan sentuhan or what ever in ur mind my frnd...but, dibelai maksudnya tak diberikan perhatian. bila col xpickup,then msg 2,3 jam bru reply.. ajak date ada ja alasan...thats why ler para-para gadis  diluar sana akan mula beremosional apabila tak diberi perhatian sepenuhnya untuk incik-incik jejaka diluar sana.

duhai gadis-gadis,
orked faham perasaan kamu semua...sob3..T.T ramai kawan-kawan orked tengok,perhati dan lihat tindak tanduk mereka dalam dunia yang dianggap menjanjikan kebahagian yakni dunia percintaan. kadang-kadang perempuan akan jadi beremosi bila apa yang dia harapkan dari incik2 laki-laki tak dapat...orked faham perasaan kamu yang rasa macam hampa gila duk menunggu bf col, duk tunggu msg dari sang kekasih pujaan hati..adehh,,tapi kadang-kadang duk tunggu2,tertdo jugak akhirnya..bangun2 tengok tak de langsung tindakan refleksi daripada incik kekasih...pedih kan..ahaks.....
cik gadis akan menangis sebab sakit hati dengan sendiri.

kadang-kadang cik-cik gadis ni  leh menangis sebab sakit hati terlampau. menangis sebab tengok kat Fb incik kekasih dia tuh da komen2 dengan perempuan lain dengan dia tak dak lgsung,duk da gambar dengan perempuan lain dan sebagainya...teruk kan...orked sendiri kan kalau kawan-kawan terlampau sakit hati dan menangis sebab laki2 itu, cik orked akan join sekali menangis.dan perasaan nak p tumbuk incik kekasih kawan cik orked tuh sebab buat kawan cik orked menangis.

Ada juga yang dialami cik-cik gadis dimana dieorang bila nak kuar mesti kena cakap dulu dengan incik kekasih mereka.tapi incik kekasih mereka adaka cakap nak kemana? yang ini jugak antara masalah yang pernah diajukan kepada cik orked.cik orked bukan doktor cinta yek,tapi sekadar mendengar kawan2 cerita..

cik gadis sekalian,
rasanya tak payah la kita duk emo teruk-teruk.kalau dieorang tak pickup kol, tak reply msg, mesti dieorang ade kerja nak buat. tak pun incik-incik jejaka duk tengah lepak dengan kawan-kawan dieorang. dieorang tak nak la kang duk men2 msg sambil duk lepak dengan member, terus kena perli dengan kawan-kawan yang sedang melepak sama2..cik gadis tak kesian ke dengan incik kekasih cik gadis bila diperli2...kesian kan..so hopefly cik kksih memahami dan menunggu waktu yang sesuai ek.kita sebagai perempuan kena la bagi space dia dengan kawan-kawan. takkan la nak berkepit je kan.... pasal menangis bila tengok komen2 incik kekasih dengan perempuan len lak..hurmm...cik gadis, dieorang pun perlukan kawan.samada boy or girl. wake up plis...jangan terlalu mengongkong melainkan, ada melainkan disini yek, incik kekasih kamu itu secara terang-menerang mahu mengorat...apa kata cik gadis terus ja join komen2 dieorang..itu yang terbaik.sama-sama berkenalan dengan kawan-kawan baru mereka...jgan terus menghukum tanpa menilai dahulu yek..mana tau kamu pun leh tambah kenalan dengan kenalan baru mereka itu.. tak pun apa kata kamu keluar untuk shoping dengan kawan2 kamu. jangan duk tunggu dieorang saje. kamu de kawan jugak.apa kata kamu ajak mereka lepak sekali bincangkan hal2 dunia masa kini..(gosip menyeronok kan perempauan, kata orang la..)ahakssssT.T

incik jejaka,
cik orked faham koram pun nak ada space dalam bercinta. yang cik orked tengok la kawan-kawan cik orked yang laki2 ni kan, dieorang sangat mementingkan persahabatan. so kadang-kadang mereka akan dahulu kan kawan-kawan dari cik kekasih mereka sendiri. cik orked tau, koram suka keluar lewat2 malam kan...suka lepak sampai subuh kan...suka p men futsal kan.. suka p jamming kan...dan sebagainya lagi la aktiviti koram...

contoh incik2 jejaka yang tengah syok tgok bola dengan kawan2

kadang-kadang incik jejaka sekalian ini malas nak cakap nak p mana-mana sebab tak mahu rasa diri dikongkong...kadang-kadang mereka ini keluar dengan kawan-kawan perempuan mereka, tapi mengkhabarkan kepada cik kekasih mereka keluar dengan kawan2 laki-laki..selalu kan..kan...kan....ni berdasarkan pengalaman kawan-kawan cik orked ahh..incik jejaka tak larat nak gaduh, malas nak pujuk kalau cakap benda yang betul kat cik kekasih masing2.ada yang kekasih yang memahami ok la..ada yang dapat yang suka merajuk, style susa nak pujuk, incik jejaka merasakan better tipu la dari cakap betul. dan menipu ini disifatkan sebagai tipu sunat...ahaksss...incik jejaka diperingkat permulaan je mampu nak melakukan sesi pujuk memujuk ni.lama-lama, malas nak hirau.rsanya hal itu selalu kot berlaku.

incik jejaka sekalian,
apakata untuk tidak memberi tekanan yang melampau tu, incik jejaka just pickup col cik kekasih dan cakap apa incik jejaka tengah buat. contohnya tengan lepak, tengah buat kerja. dan kalau rasa tak mahu diganggu oleh cik kekasih dalam melakukan aktivti bersama rakan2, incik jejaka just cakap nanti kita msg/ cakap lain.. cik orked rasa cik gadis diluar sana akan faham dan akn jugak cuba memahami apa yang diinginkan oleh incik jejaka mereka. kalau incik jejaka tak buat macam tu, dalam kepala cik gadis sekalian mereka akan pikir macam-macam. mereka akan mula memikir teruk-teruk...memang la macam semacam..tapi itula kenyataan. incik jejaka juga spend la masa sikit untuk cik gadis ni untuk bermsg2 atau pun sembang dengan mereka dekat telepon.. sebab mereka akan berasa gembira bila dapat spend masa dengan bermsg dan cakap telepon dengan kamu tau^.^.....tak pu kan, cik orked sugest la ek, sebelum kamu lepak dengan kawan2, apakata kamu msg cik kekasih kamu dalam 5,6 keping. then keluar la bergembira..

ehhehehhe, cik orked just tulis entry ni berdasarkan pengalaman2 dan aduan yang diterima..cik orked faham persaan cik-cik gadis sekalian. cik orked juga mahu juga faham perasaan incik-incik jejaka diluar sana. sebab tu la apa yang pasangan kita buat , kita harus think positive..sentiasa, sentiasa dan sentiasa positive...benda-benda ni semua untuk mengelak daripada berlaku nya pergaduhan akhirnya membawa kepada kehancuran sebuah percintaan yang indah...cik orked pun tatau kenapa cik orked tulis benda ni.
sekian...

p/s:saya bahagia bersama dia.

Tiada ulasan: