Pengikut

Isnin, 22 Ogos 2011

petua menghadapi orang yang membenci kita

salam ramadhan....


Hidup ini sangat indah dan kita kena hargai setiap masa yang kita lalui...setiap masa yang kita lalui itu adalah pelajaran untuk kita menghadapi masa hadapan.buruk dan baik sesuatu perkara adalah pelajaran untuk kita hadapi masa akan datang kita tidak tahu lagi bagaimana.yang baik kita jadikan panduan.yang buruk kita jadikan teladan.

Dalam menghadapi hari-hari bergelar manusia,banyak benda kita dah lalui.Begitu juga dengan manusia. Ramai juga manusia sudah kita kenali.Ada yang akan sayang dan sukakan kita.Ada yang membenci diri kita tanpa kita mengetahui apa salah kita pada mereka.

Bagaimana kita nak menghadapi orang yang membenci kita?perlukah kita menangis kerana takut akan orang yang membenci kita..tambahan pulak orang itu orang yang pernah rapat dengan kita...haihhh, jangan berburuk prasangka..jom baca petua orked yang selalu amal kan...

wink3....

petua 1

rileks saja....jangan membenci dia.Biarpun dia membenci kita sepenuh hati...Biarkan dia hidup dalam penuh kebencian itu.Hadapi dengan tenang mereka itu.Jika mereka ini meminta bantuan dan memerlukan pertolongan anda,bantu sahaja.Orked pasti mereka yang membenci kamu akan letih jika kamu buat tak tahu dengan kebencian dia tu..hahhahaha....positif ok!

petua 2

Balas kebencian dengan keramahan.Seandainya dia membenci kamu,dan kamu tahu dia sangat membenci kamu,memaki dan menghina kamu perdulikan itu semua.Senyum sahaja.Jangan gelabah!!!
kalau kamu gelabah dan memakinya dan membenci jugak nampaknya kamu sama sahaja seperti dia!! tiada beza langsung kot...haishhh..tak mau la....positif ok!

petua 3

Dituduh dengan perbuatan yang tidak kamu lakukan.Sebagai contohnya kamu dituduhan mencuri,memfitnah dan sebagainya....Kawal emosi.Jangan cepat terganngu.Buktikan bahawa kamu tidak bersalah dan kamu dipihak yang benar dalam keadan akal yang waras.positif ok!

petua 4
Tegur sahaja orang yang membenci kamu dengan lemah lembut dan tenang.Kadangkala apabila kita bersikap sebegitu hati mereka akan terbuka menerima diri kita.positif ok!

p/s: setiap manusia melakukan kesalahan.tak payah la nak benci balik orang yang benci kita.rileks saja.mudah-mudahan mereka akan berubah.

9 ulasan:

*rainyscream* berkata...

betul2~

Gaara berkata...

nice info..:-)

orkedwangi berkata...

rainyscream: yup^^

orkedwangi berkata...

gara:tenkiu^^

Music of Heart berkata...

yup, betol3.. klu x, nnt kite sme je mcm dye.. hoho..

ezzu berkata...

nice info...boleh ezzu guna sebab ezzu rasa ad kwn ezzu yg sedang membenci ezzu..hehehe

orkedwangi berkata...

gd luck ezzu ^^

NOOR FATIN berkata...

diamkan diri adalah lebih baik kan awak. buang masa je kita nak gado dgn org mmc tu.. heee

orkedwangi berkata...

yup..berdiam lagi baik=)