Pengikut

Isnin, 21 Februari 2011

cikgu 15 hari!

wassup guys..

hari ni amat memenatkan.......rrrrr....sebenarnya hari-hari sangat memenatkan.......hurmmm....dah msuk hari ke 15....hari ni orked da dua kelas ja....proses pembelajaran berjalan dengan sempurna cuma macam besa masa xmencukupi...rasanya tuk kelas seterusnya orked kena bajet masa cukup2 untuk student orked siapkan dalam kelas....

hari ni da perkara yang best dan ada perkara memualkan orked.....okeh,kita start dengan perkara yang memualkan......hurm,ada student kurang hajar dengan orked....yup,saya sangat2 marah.....jangan ingat aku jalan berlenggang ke hulur kehilir dengan memakai shawl dan baju kurung pink ko ingat aku ni lembut okeh....rrrrrrr,demnnn.....as a student, walaupun aku neh cikgu yang muda dan korang nampak aku macam umur koram ke then cakap dengan koram lembut,jangan sesuka hati buleh memijak kepala aku dan memerli dan jadi kan aku bahan engko!!!aku belum tnjuk angin aku yang sbenar dan ko silap orang nak bermain api...yup....mrah..tekanan lom habis then de plak budak duk nyanyi oh bulan lagu yuna tuhhh....mentang2 la yuna pon pkai shawl dikatanye aku tiru yuna dan memerli aku sambil menyanyi lagu tuh berulang kali...bila sekali aku tersenyum,masuk dua kali aku syum sinis...masuk ketiga aku jeling manja...masuk ke empat aku jeling meluat...masuk ke lima kali aku akan ke sekolah pakai baju tekwando yang dah lame aku peram tak pasai2.......

orked tak benci pon dia...cuma , satu ja....tolong la hormati guru anda...bukan saya saja....sapa2 saja.. dalam kes saya,saya xpernah memberi layanan yang lebih kepada satu pihak...saya cuba bagi layanan yang sama rata...saya dalam proses mengingati nama sume student2 saya....tapi apakan daya,saya manusia lemah yang selalu memakan semut api....saya sangat sayang kan student2 saya....berikutan dan rentetan tak denye moral dan sivik dalam diri mereka(bukan semua,cuma 2 orang sahaja) saya rasa saya kena bagi nasihat dulu sebelum bermula pembelajaran....atau,perlukah saya menjadi garang????rrrr,saya xsuka la...saya mau jadikan mereka adik2 yang mereka rasa sangat selesa bila ada dengan saya....

okeh yang best rini banyak bende jugak...hurm,tuk makluman semua,saya sangat sayangkan student saya....yes....sesi p&p tadi tuk kelas 3j sbjek seni saya buat aktivti watercolour....seperti yang dijangka, keperatusan yang tidak membawanya agak tinggi dari yang  bawak...if i'm not mistake la td,kelas de 35..yang bwak just 6 orang apa yang saya pesan suh bawak dari minggu lepas..so saya amik brg kat blik seni bg lancarkan prses p&p...yang xbawak kertas lukisan tuh saya jual harga dua posen sekeping...padan muka,sapa suh tak bawak lagi...okeh,aktiviti kaler mengaler amat menyeronokkan....saya mesti pastikan semua mereka buat....saya nak semua orang takde sorang pun tertinggal...sebelum ni ada yang menceritakan pelajar india bermasalaah...setakat ni untuk kelas saya, mereka tak bermasalaah....dan saya rasa terharu apabila mereka buat seperti yang saya arah kan dan siap menawarkan diri nak bawak barang2 saya ke bilik guru...tuk makluman sume,tiap kali saya mau kuar kelas,pelajar akan tawarkan diri tuk hantar brg2 saya...da satu kelas tuh berebut dieorang nak bawak...adehh...kelaka pon ada..sebab tuh saya sangat sayang kan student saya.

yang menggembirakan lagi,da sorang stundent form 5 yang orked rasa sayang padanya makin bertambah.....hati saya rasa sungguh tenang td.. ^.^ thnks ain 4 sebab bagi hdiah kat cikgu yang mahal dan bermakna tuk cikgu....eherm3....mesti mau tau apa kan....adala....hehehheh

p/s:jangan heran kalau saya ke sekolah memakai baju tekwando

Tiada ulasan: