Pengikut

Sabtu, 5 Mac 2011

pengalaman sebulan jadi cikgu sakit jiwa jadinya!!!

salam sume....


"boleh jadi gila aku kalau macam ini hari2!!!"
"macam apa ja depa ni"
"tau tak keje cikgu ni risiko tinggi nak masuk wad gila,tekanan teruk!"

bila tekanan jadi lagu ni la....

haaaaa,,,memang tu perkataan hat terpacul dari mulut..ya...mulut seorang manusia...manusia yang duk jadi cikgu.....tapi bukan orked okeh...tetttttttttttttttttttt.........
"ko tau dak,da cikgu pernah masuk wad sakit mental sebab tekanan mengajar..."

orked just diam....tatau nak kata apaa.....siyesly,bila kita mau melayan berbagai peel budak-budak yang macam ni memang satu cabaran tuk kita..yala,setiap manusia mana da perangai sama...dari latar belakang keluarga yang berbeza...masalah setiap manusia pun berbeza-beza...so nak hadapi budak2 yang berbagai ragam memang cabaran...its okeh la if budak tuh nak dengar  kata...tapi kalau duk degil macam apa,memang orked masuk wad sakit jiwa....


esok 7 mac..cukup sebulan orked jadi cikgu...aah,cikgu kat sekolah menengah..bukan cikgu kat sekolah memandu .....setakat ni orked stil waras lagi neh duk jalani hari2 yang penuh ranjau dan onak duri...tudia eh ayat.....hurmmm...siyesly enjoy apa yang duk ada depan mata....makin hari makin duk sayang kat student hat comey2 macam tedy bear.


kadang-kadang rasa lawak gila bila duk dekat dengan dieorang....macam cerita leh share..dah macam kawan-kawan..seronok gila...lani kan duk da pesbukkkk...penghubung hubungan sesama manusia yang duk ada kat atas muka bumi nihhh...so lagi senang la nak dekat dengan mereka suma...

kenapa orked gembira gila dan enjoy dengan apa depan mata jangan persoal kan...saya da pelajar2 yang ceria..orked da kawan nak men futsal...orked da kawan nak sembang2..orked da kawan yang buleh tolong orked macam2..yang penting orked duk da incik awan yang selalu memahami..okeh,damm...rindu dia tiba2...

..kadang2 da jugak benda2 yang meluatkan mata ,hati,jiwa dan raga dengan teletah sorang ni..bukan orked ja,kawan2 orked pon...dalam hari2 gumbira orked da jugak kisah meluatkan dan menggelikan jiwa dan sanubari...tapi orked malas duk nak amik pot kisah yang meluatkan itu sangat...dalam hati duk kata "mampos ko la!ikut suka apa ko nak buat,cuma berhenti kco aku dan hidup aku lepas ni..."cita yang meluatkan xpayah kita cerita lebih2 okeh...dulu da pepatah kata "kerana mulut bdan binasa" sekrang dah tukar dahh... "kerana jari,badan binasa"

p/s: hari ni mau pindah umah....hopefly evrythg wil okeh..^.^

1 ulasan:

anys berkata...

wah orked cikgu ka?
hehe.. anis nti bru nak try masuk kpli..hehe xtaw dpt ka tak..