Pengikut

Khamis, 18 November 2010

cantik berseri-seri...perlukah?

hello guys...
Hari ni raya kedua raya aji..tpi raya taun ni busan kot...tatau knapa sangat bosan raya taun ni....tonight my adek ajak akuh p bersosial bersama2..bukan p clubbing...tpi just p karoke dgn lepaking bersama2...bila dikemukakan cdgan itu kepda bonda kami,incik abah mendengar permintaan adek kuh itu yg mau guna kreta,lalu incik abah mengajak kami keluaq....sebagai anak yang solehah dan bertaqwa kepada ibubapanya,aku pon ikut la incik abah bersama adek kuh....wlaupun adek kuh itu muka sdikit mencuka,tpi sbgai anak yg sulong aku rela menemani cik abah yg suka berjalan2 dimerata-rata tnpa arah tujuan..

so tepat pkul 8.30 kami kuar...,first skali incik abah telah telah ke cimb tuk transfer duit ke pekerja die...after that aku menemani incik abah mkn char kueh teow then beli perkakas pejabat beliau serta printer hat 4 in 1 tuh....fening aku..adik aku tu lg ler...

yg aku nk cter sini ialah time duk lpak kat mayang vllge depan mydin mall mse tgh mkn char kueh teow tuh, ada la dua oram ppuan yg agak cntek bg aku flyers..aku bce dgn pnuh teliti dan tekun...bce buku stdy x mcm tuh...agak berminat dgn bnda2 cmni...flyers ni pasai bgkel kcntikan hat blajaq solek menyolek tuh....aku cm tertarik ah,sbb hat bg kat aku tu style muka die solek memg cntek kot...len ah hat hlur kat aku tu aku cntek dr dia..sumpah aku xbminat klu  lagu tuh....

tapi aku terpikir,awat bg kat aku...huduh sgt ka aku smpai kne msuk bgkel nih....kejamnya dieorg!!!tpi aku msuk tndas pastu aku tgok ok ja...hhahahah..bukan bermakna aku cntek..tpi xdak la buruk...awat xbg ka makcik hat depan aku duk serebeh ja tuh.....hahhahah...uishhh,cabul btul aku ni kata kat orang..xbek sguh....ishh....

sblum ni aku pnah terpikir gak sebelum p mengajar nanti aku nak belajar cara solekan yg btul...sbb aku bsolek sblum ni xdak tomakdinah lgsg!!!ikut suka aku ja nak leset apa kat muka....so  bila smpai flyers ni kat tgn tu yg aku pk tu...cm best ja klu aku join....bestnya klu aku pndai bersolek....ngeeee....strt pd tu aku duk berimaginasi adakah aku yg xcun ni akan bertukar mnjadi cun mcm lisa surhani......woowww...syok kot klu leh jd cntek pas msuk bgkel ni...
ni megan fox yg sgt cntek bg akuh

kcantikan bg aku memg sgt pnting...bukan aku jer..stiap ppuan kot...dulu aku memg buat tatau ja psal bnda2 ni...tpi sjak awal taun ni, muka aku ni duk nek jrwat...jrwat2 ni seolah berparti dimuka aku ni...xbrenti nek...selain tu gak aku jd alergik dgn seafood....keciwa gila kot sbb xdpt dah mkn mknan laut...pdhal stong, udang tu sume fveret kot....slama 4 bulan aku mgalami kruntuhan jiwa yg trukk...time ni la aku malu gila nak berjumpa dgn org...bulan pertama aku jadi mcm ni,kluar rumah xmo...p kelas duk ttp2 muka...malu gila kot..tpi lama2 mcm leh trima la...tpi memg aku down truk kot...tpi nsib baik time tu aku da kkuatan..incik awan sudi terima baik buruk aku..malah time tuh incik awan sama2 tolom cri produk yg ssuai tuk aku pkai....
tpi parut2 stil ada la...skrg pun alhmdlh,dah kuram....sjak2 aku mkn dnhans ni aku rasa ok la..lagi satu kdg2 aku mkan pati ikan haruan..oram kata dua bnda ni elok sgt2 tuk kcntikan dan ssmbuhkan luka dalaman dan luaraan....tpi dua bnda ni bru sebulan aku try...oram kata dnhans ni tiga bulan bru ah npak efek dia...tpi sebulan pun aku rsa da adaa efek dia..takpa,slow2...kita nak ssuatu tu xbleh ah trus dpt..kna usaha..so aku usaha la mkn bnda2 ni tuk bek pulih blik diri aku ni...

 hat ni muka xbrapa comei,hati dia baikkkk....

siyesly,pa aku npak rini oram laki ni mula2 dia akn tgok muka...bila didapati muka ppuan tu style kiut ka,jelita ka,cumil ka,hot ka, bru ah depa nak ngorat..klu style gemuk,itam depa pk berjuta2 kali...tpi xsemua....aku tabik pada yg b'gf kan yg gemuk,dia ensem dr awek dia,awek dia htam dr dia....pasaipa aku tabik??sbb aku tau,dieorg ni mst jtuh cnta sbb hti budi bukan sbb paras rupa...bgi aku kan,,xpyah la nk cri yg cntek sgt,cumil gila2,yg hot....sbb sume bnda ni xkemana pon...yg pnting hti budi....hti budi ni yg bwak kita kemana-mana...

berbalik kepada bengkel kecntikan tadi,siyesly aku agak minat nak join...lagi pon yuran dia just rm80 ja...bukan apa,nak tmbah pgtahuan dikepala...yg de dlm flyers ni die ckap klu join nti dieoram akan jaq solekan siang,solekan malam,smokey eyes,penggayaan diri,gaya rambut dan tips kcntikan..door gift jgak akn diberi...bukan tujuan aku blajar mekap ni nak p ngorat laki len..xdak ehh..just tuk kyakinan diri dan tmbah pgetahuan..lagi pun pelajar2 skrg suka cikgu hat cntek2 ja bru dieorg smgt nak belajar...sem depan aku dah nk praktikal..nk kna mgajar..jadi aku kna cntek2 la nk trik phtian budak2..hahhaha.....tpi klu da bdak style memg xdgaq ckap xmo ikut gak,aku sekeh pastu bg gula2..cnfrm ikut pastu...hahhaahha...

aku pon tatau pa aku duk mgarut...jam mnunjukkan dah kul 4.11 pagi...sok time ni mst aku duk ada dlm bas atau da smpai kl....hurmmm...k la..stkat ni dahlu penceritaan tuk hari ni...nanti apa2 crita len pulak...
salam....

Tiada ulasan: